» » سخنرانی دکتر سلطانی فر در افتتاحیه کنفرانس

سخنرانی دکتر سلطانی فر در افتتاحیه کنفرانس

 

 

 سخنرانی دکتر سلطانی فر در افتتاحیه کنفرانس 

صبح 13 دی ماه اولین روز کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، شهرداری اصفهان و فعالان عرصه گردشگری در بخش خصوصی در شهر اصفهان آغاز به کار کرد . در این کنفرانس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، فعالان صنعت گردشگری و نمایندگانی از کشورهای آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، پرتغال، چین، کروواسی و بلژیک حضور دارند. پس از معرفی و خوشآمد گویی آقای مهندس نجفی دبیر اجرایی و عضو شورای راهبری و شورای سیاستگذاری کنفرانس، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در نخستین کنفرانس بین المللی برند گردشگردی در اصفهان گفت: گردش مالی صنعت گردشگری در سال 2014 حدود 6 هزار و 500 میلیارد دلار در کل دنیا بوده است که طبعا این رقم در سال 2015 بیش از اینها خواهد بود. به راستی سهم ایران از این اقتصاد کلان چه بوده و چه قدمهایی باید برداریم؟
وی افزود: هدف از این کنفرانس این است که برای افزایش سهم ایران از گردشگری جهانی چاره اندیشی کنیم تا بتوانیم با انتخاب یک برند ملی، نظر بیش از یک میلیارد و اندی از گردشگران جهانی را به سمت ایران روانه کنیم؛ چرا که تصویری که ما با ایجاد این برند ترسیم می کنیم، همواره در ذهن آنها باقی خواهد ماند.
سلطانی فر اظهار داشت: برندسازی (نمادسازی) بیش از آن که به عنوان موضوعی علمی مطرح شود از چندین قرن پیش وجود داشته است. در آنجا که نماد سازنده یک صنعت دستی در کشورهای صاحب تمدن روی آن اثر حک می‌شده است.
وی عنوان کرد: در گردشگری به عنوان یک صنعت جدید، برند نیز موضوع نوپایی است و هدف از مطرح شدن آن در این صنعت این است که گردشگر امروزی دارای قدرت انتخاب بیشتر و زمان تصمیم گیری کمتری است و رقابت بین گردشگران آگاه امروزی بالا است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: هم اکنون 70 درصد گردشگران بین المللی تنها از 15 کشور دنیا دیدار می‌کنند و بیش از یکصد سازمان و کشور در سایر نقاط جهان برای جذب 30 درصد باقی مانده در تلاش هستند. این روند رقابت، تفاوتی برای مقاصد نوظهور و مقاصد اصیل قائل نیست.
وی تصریح کرد: با شرایط ذکر شده یک برند که بتواند به ساده سازی فرآیند تصمیم گیری کمک کرده و ریسک سفر را کاهش دهد دارای ارزش خاص خواهد بود. در بسیاری از کشورها اولین مسئله در برند معرفی شده این است که در آن یک خودشناسی نهفته باشد که قابل اعتماد و شناسایی است.
سلطانی فر در بخش دیگری اظهار کرد: محققین گردشگری تعدادی از کشورهای نوپا در این عرصه را به عنوان الگوی موفق معرفی می کنند؛ از این جمله اسپانیا است که برند گردشگری این کشور در جریان بازیهای ورزشی جهانی در سال 1982 شکل گرفت و پس از آن شاهد انتقال سریع اسپانیا از یک کشور کم اهمیت در گردشگری به عنوان یکی از پنج مقصد اول گردشگران دنیا بوده و موفقیت مهمی برایش حاصل شده است.

 

 

وی خاطرنشان ساخت: برای جذب گردشگر پایدار نیازمند انتخاب و تولید برند هستیم که ارزشها و دارایی‌های کشورمان را نشان دهد و خدمات متناسب با آن را نیز باید ارائه داد.
سلطانی فر در ادامه گفت: برندی که مورد نظر ماست باید طوری انتخاب شود تا همزمان هویت جذاب، احساس خوب و نگاه دلپذیر گردشگران را متوجه ایران کند. بنابراین برند تنها یک لوگو و شعار نیست، بلکه یک نماد ملی است که پشتوانه آن تاریخ، فرهنگ و میراث این کشور است.
وی افزود: عناصر اولیه این برند پیشینه تاریخی و فرهنگی، تنوع اقلیمی نژادی، ترکیبی از آداب و رسوم و فرهنگ، آثار و منابع طبیعی و امنیت مناسب و زیرساختها را شامل می‌شود که همه این عناصر در کشور ما به وفور یافت می‌شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که انتخاب برند و ایجاد ذهنیت مناسب برای گردشگران ضامن رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف شود و در ادامه یادآور شد: با اهتمام و کوشش مدیران دولتی، تشکلهای مرتبط گردشگری داخلی و خارجی، اهداف سند چشم انداز 20 ساله و برنامه ششم توسعه محقق شود.

توسط : Admin  در تاریخ : 13-10-1394, 20:14   بازدیدها : 934   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .