» » دکتر ربابه سادات حسینی

دکتر ربابه سادات حسینی

دکتر ربابه سادات حسینی 
 
ربابه سادات حسینی
مشاورکنونی طرح و برنامه سازمان میراث فرهنگی استان خراسان رضوی

سوابق تحصیلی وآموزشی :
دکترای تخصصی مدیریت گردشگری وهتل داری دانشگاه ملی تکنولوژَی مارا UiTM  
مدرک سمینارهاسپیتالیتی وتوریسم دانشگاه تیلورمالزی
مدرک  Home stay از وزارت توریسم مالزی
مدرک کمپینگ ولیدرشیپ از وزارت توریسم مالزی 
مدرک مدیرفنی سازمان میراث فرهنگی
مدرک تورلیدری اینترنشنال سازمان میراث فرهنگی
مدرک خانه داری در هتل سازمان میراث فرهنگی
مدرک همایش نیشابورشهرپایدارایرانی(کمیسیون ملی یونسکو)
مدرک کارگاه آموزشی research method مالزی
مدرک همایش آموزشی همسان سازی سرویس وخدمات درصنعت هتلداری وگردشگری
لوح تقدیرسازمان میراث فرهنگی
برگزیده فستیوال  cocking demonstrationدانشجویان اینترنشنال مالزی

سوابق پژوهشی :

چاپ مقالات ISI تخصصی درمورد صنعت گردشگری و هتلداری ایران ( با تاکید بر برندینگ و نقش برند درصنعت توریسم و هتلداری ایران) درمعتبرترین سایت های علمی پژوهشی دنیا ازجمله سایت ساینس دایرکت- گوگل اسکولار-اسپرینگر-الزیویر و غیره 

September 2011 – November 2015
FACULTY OF HOTEL AND TOURISM MANAGEMENT
UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA

BOOK AND BOOK CHAPTER 

1.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2012). Current Issues In Hospitality And Tourism: Research And Innovations: CRC Press. ( ISI Article)
2.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2012). Islamic Tourism, Pilgrimage Tourism Satisfaction And Hotel Brand Loyalty In Mashhad City, Iran. (1st International Islamic Tourism Standard Conference), 11.
3.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2013). Hospitality And Tourism: Synergizing Creativity And Innovation In Research: CRC Press. (ISI Article)
4.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2014). The Effects of Indirect Experience of Hotel Customers on Brand Association and Loyalty in Iran. (AAGBS International Conference on Business Management 2014 (AiCoBM 2014)     ), 6. (ISI Article)
5.Hosseini, R. S., Zainal, A., & Sumarjan, N. (2014). The Effects of Service Performance of Hotel Customers on Quality of Experience and Brand Loyalty in Iran. (2nd International Hospitality & Tourism Conference 2014), 5. (ISI Article)
6.Function Measurement of Esfahan Province Physical Education General Administration on Basis of EFQMandComparing to Desired state (This is a refereed journal and all articles are professionally screened and reviewed ORIGINALARTICLE). (ISI Article)
7.The Amount of Intellectual Capital at the Departments of Physical Education of Kermanshah (This is a refereed journal and all articles are professionally screened and reviewed ORIGINALARTICLE). (ISI Article)
     

INTERNATIONAL CONFERENCE

1.Hosseini, R. S. The relationship between service qualities and religious tourists' satisfactions in accommodation of Mashhad city. (The first international conference on religious tourism and pilgrimage culture development. 29 september 2011 Mashhad (Iran)), 11.
2.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2012). Current Issues In Hospitality And Tourism: Research And Innovations: CRC Press.
3.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2012). Islamic Tourism, Pilgrimage Tourism Satisfaction And Hotel Brand Loyalty In Mashhad City, Iran. (1st International Islamic Tourism Standard Conference), 11.
4.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2013). Place of Religious Tourism and How to Use Them to Improve On Existing Capacity and Potential: A Case Study of Neyshabour, Iran. (the International Conference on Religious Tourism and Tolerance (RTT2013)), 8.
5.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2013). Hotel Customer-Based Experience, Brand Image and Loyalty in Iran. (First International Hospitality & Tourism Conference 2013), 5.
6.Hosseini, R. S., & Zainal, A. (2014). The Effects of Indirect Experience of Hotel Customers on Brand Association and Loyalty in Iran. (AAGBS International Conference on Business Management 2014 (AiCoBM 2014)     ), 6.
7.Hosseini, R. S., Zainal, A., & Sumarjan, N. (2014). The Effects of Service Performance of Hotel Customers on Quality of Experience and Brand Loyalty in Iran. (2nd International Hospitality & Tourism Conference 2014), 5.
8.Hosseini, R. S., The current situation, prospects of the Iranian Tourism Industry and sustainable development. The first international and the fourth national conference of Tourism, Geography and stable Environment (19 November 2015, Hamedan, Iran)


UNRELATED ARTICLES

1.The Amount of Intellectual Capital at the Departments of Physical Education of Kermanshah. Advances in Environmental Biology, 6(5): 1752-1757, 2012 ISSN 1995-0756. (ISI Article)

2.Function Measurement of Esfahan Province Physical Education General Administration on Basis of EFQMandComparing to Desired state. Advances in Environmental Biology, 6(4): 1450-1455, 2012 ISSN 1995-0756. (ISI Article)

داور اولین همایش ملی مدیریت و توسعه گردشگری ورزشی 3 و4  اسفند ماه 1390 شاهرود
ارائه مقاله درهمایش ملی مدیریت وتوسعه گردشگری ورزشی شاهرود تحت عنوان ( ایران وصنعت نوين جهانگردی استراتژی ومبانی توريسم ورزشي)
چاپ مقاله درفصلنامه تخصصی گردشگری و هتلداری ( شماره سوم/فصل سوم/بهار92 تحت عنوان بررسی اثرات گسترش خانه های دوم برنواحی روستایی )
سخنران همایش ملی نظارت برتاسیسات گردشگری آبان ماه 1394


سوابق اجرایی مرتبط:

مدیرگروه ومدرس رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نورواحدعشق آباد
مدرس رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه آزاداسلامی واحد نیشابور
مدرس دروس٬تاریخ وجغرافیا دانشگاه پیام نورواحد نیشابور
مدرس دوره های مدیریت فنی وتورلیدری ایرانگردی وجهانگردی سازمان میراث فرهنگی (مشهد نیشابور سبزوار)
مدرس دروس مدیریت جهانگردی دانشگاه عالی بینالود ( مشهد )
مدرس دروس تخصصی کارشناسی مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نورنیشابور
مدرس رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور واحد قدمگاه
مدیرفنی شرکت جهانگردی ماهان سیرازسال 1387 تا کنون
آشنا و مسلط به چند زبان خارجی وحداقل 40 بارسفربه کشورهای مختلف طی 17 سال اخیر

لیست دروس تدریس شده دردانشگهای مختلف :

امورمسافرت وصدوربلیط هواپیمائی
فن راهنمایی
فن بیان
الگوهای رفتاری
روشهای تورگردانی عملی 
روشهای تورگردانی تئوری
شناخت صنعت گردشگری
آداب سفردراسلام
آشنایی باموزه ها
شناخت صنایع دستی 
فرهنگ عامه 
تاریخ فرهنگ 1 
تاریخ فرهنگ 2
مبانی سازمان ومدیریت
گذراندن اوقات فراغت
قرائت متون تاریخی 1 و2 
تاریخ خلیج فارس
جغرافیای تاریخی
استاد راهنما بیش از 25 پایان نامه دوره کارشناسی مدیریت جهانگردی
 
 
Panel Abstract:

The Role Of Brand As One Of The Largest Problems Facing In The Iranian Hospitality And Tourism Industry

One of the largest problems facing the Iranian tourism industry is the lack of Iran’s hospitality brand. Outdated government policies which were adopted for such branding still remain in force and the market economy was not dynamic and does not allow Iranian investor to go for branding, as one of the most important problems is the high cost of brand-building. The missing link in Iran's tourism industry is branding. Iranian investors are working hard to produce a standard product since the import tariffs are very high and notably branding needs government support investors to recognize the excellence of their facilities and to provide for branding. Branding plays an important part in customer satisfaction. Now it is unclear whether consumer products and services are made to the consumers’ preference or producers’ taste. In selecting a product, consumers need to make a choice. It is necessary to say brand identity has not gained ground for the tourism industry in Iran. Some of the laws are a barrier to branding in Iran. The research with a library resource to check descriptive and analytical data tourism brand based on the concepts and dimensions of tourism branding in Iran, The secondary data collected from Articles published by author of this paper is highlighted as baseline information for monitoring the factors that affect the tourism branding in Iran. Finally it is hoped that with attention and action with regard to international branding development in tourism industry of Iran can be one of the main sources of income and getting rid of economic problems in many oil rich countries which have an economy depending on oil and not having other sources of income. As for Iran, after the oil and non- oil exports, tourism can be the next most important source for income, and in the future even has to surpass those two resources.

توسط : Admin1  در تاریخ : 22-09-1394, 21:05   بازدیدها : 2792   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .